sprey boyam olsa, olsa olsa
hayır hayır hayır yazarım
apartmana kanka anlıyomusun yazana
hayır hayır hayır
Ömer Şişman, "Ağzımdan Kaçan Karanlık" şiirinden.
YORUM:
Hüseyin Peker: "Ömer Şişman, 'apartmana kanka' olduğunu söylemekte olsa da,..." (Yeniyazı, sayı 7)
*****
ALINTI:
GÖZLEM : İkinci Yeni artık kalabalığa mal oldu.
BİR BABANIN İNTERNET GÜNLÜĞÜNDEN>
mıydı değil miydi, bilemeyeceğim. Söylediği şiir şöyleydi: Baba,
karnım ağrıyor. Çünkü seni yeterince öpmedim bugün. Kızımın
ilk şiiri galiba.
[ ben ise şaşırtıcı tersliklerin değil, ( o ) şaşırtıcı
düzlüklerin şairiyim ] [ şair iki ayağı üstünde
mimiksiz durandır ]
Ahmet Güntan, "Parçalı Ham 17. Kimlik Katili" şiirinden.
YORUM:
Ömer Aksay: Durumun izahını, en güzel biçimde Ahmet Güntan, kızının şiiriyle kendi kendine yapıyor: "Baba, karnım ağrıyor. Çünkü seni yeterince öpmedim bugün." Yaş olarak çok küçük olduğu anlaşılan kızının bu şiirine bakarak, Güntan'ın şunu nasıl söylediğine hayret ediyorum: "[ben ise şaşırtıcı tersliklerin değil, (o) şaşırtıcı düzlüklerin şairiyim]"
Kızının şiirinde "şaşırtıcı terslik" yok. Eğer kız, babasını yeterince öpmüş olsaydı karnı ağrımazdı! Bu çok normal. Bunun neresi şaşırtıcı terslik? Şaşırtıcı düzlük ne? Sanırım şöyle bir şey: 'Baba, az önce seni öptüm ya, karnım ağrıyor.'
Güntan'ın "2. Yeni'nin toplum tarafından soğurulduğunu, bittiğini" söylemesi de beni hayrete düşüren bir başka ifade. Bir şiiri, dünya üzerinde hangi toplum soğurmuş, massetmiş de [toprağın yağmuru emmesi gibi], Türk toplumu İkinci Yeni'yi [hem de bu toplulukta görülen en sıkı şiirlerden birini!] emmiş, özümlemiş olsun? Güntan'ın 'aşmak' konusunda söyledikleriyse tamamen doğru. Evet, geldiğimiz yerde İkinci Yeni'nin bastığı topraklara pek değer veren yok, ama herkes ısrarla o toprakların üzerinde duruyor.
(Ayraç, sayı 15)